BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Islamic Widget

Tuesday, November 11, 2008

Diberi peluang..


Emm..dh lama aku x tulis kat blog ni..sejak akhir2 ni aku sibuk dengan xm.bz stdy..byk ag yang x bis bce rupanya..tp alhmdlah lah cz ak sempat habiskan silibus dengan baca dan diskusi dengan kawan2.Cuma aku pelik dengan satu keadaan tapi bukan aku sje,ak bncg dengan kawan2 apa yang aku rasa..aku rasa payah nk faham apa yang lectre ajar dlam kls..sepanjang mggu kuliah,susah bagi ku nak faham,tapi bila tiba stdy week,sme sbjk jdi sng faham..aku pun x taw kenapa jadi g2..tapi yang penting alhmdlah aku sempat habiskan sme silibus..

Namun begitu,aku masih lagi ada rasa pelik,lepas xm je ble ditanya apa yang telah dibaca,semua itu tidak igt sdgkan ak dah hafal semua..mmg betul kita kena belajar kerana Allah,ak pasang niat ak,tp itu yang buat aku pelik,,mgkin ak yang pelupa,,ak mmg senang nk lupa sesuatu perkara,,perkara ni ak sedar masa masuk unvct..prgai ni selalu je berlaku mse sek men,namun begitu aku sedar perangai ni bila kawan kawan aku kata aku ni sng lupa letak barang..semenjak sek men aku mmg pelupa..bnda yg sering ak hilang adalah cermin mata aku.Ak selalu bertnya kepada kawan2 kt mana ak letak cermin aku,Aku bersyukur kerana mmpunyai kwn2 dan junior yang sudi tolong carikan barang yang aku hilang..

Tapi bila aku msuk unvct,tabiat buruk ak x dapt dikikis lagi,aku masih lagi lupa dimana aku letak barang aku,barang yang sering ak lupa wallet,cermin mata dan nset.x pernah tmbul dalam hatiku ada yang mencurinya kerana mmg ak dah masak dengan perangai buruk aku ni..namun ak masih lagi bersyukur kerana mempunyai sahabat2 yang memahami keadaan aku n tolong aku cari barang aku..

Sepanjang mggu pepriksaan ni,ak bersyukur kerana masih diberi peluang untuk menduduki peperiksaan..walaupun ak kena selsema 2 hari pepriksaan,sjenis pnyakit yg ak x dpt atac kecuali dgn habisakan masa dgn tido untuk mengatsi masalah ni..Aku bersyukur kerana aku masih lagi dapat menjawab pepriksaan walupun agak lambt,bebeza dgn keadaan aku dulu yang x dapat kawal diri dan otak jadi blur time kena selsema,aku x dapt focus dan igt apa yang telah aku hafal untuk mnjwab pepriksaan..aku bersykur sgt..

Hari ni paper last ak,bru je hbs xm tadi..namun ak selalu je melakukan careless dalam semua perkra..lagi2 dalam xm..ak x taw cne nk elak tabiat ni..tapi still jadi.,.hari ni ak dapat satu semangat jika careless…sng je..”antara ilmu dan markah”..itu pandangan aku,aku x nafikan semua pandgn org..biarlah aku dapt markah rendah,yang penting aku dapat kuasai ilmu itu,benar kata2 ustaz ak “peperiksaan itu satu penipuan”..sama2 r kita fikirkan ek..

0 comments: